loading...

حرفی دوستانه -خاطرات راه آهن را ورق بزنیم

          به راستی نظرات دلگرم کننده و پر از محبت دوستان همیشگی راه آهنی و کاربران عزیز به ما بی نهایت انرژی می ده . امیدوارم بتونیم مطالبی در شأن شما دوستان در این سایت

محمدرضا صمدیان بازدید : 1651 سه شنبه 17 خرداد 1390 نظرات (2)

 

 

 

 

 

به راستی نظرات دلگرم کننده و پر از محبت دوستان همیشگی راه آهنی و کاربران عزیز به ما بی نهایت انرژی می ده . امیدوارم بتونیم مطالبی در شأن شما دوستان در این سایت ارائه بدیم که البته همت شما دوستان رو میطلبه.

آقا رضا ، آقا جابر از حضور شما در سایت بسیار خوشحال شدیم و از همین تریبون سلام گرم اهالی راه آهن را پذیرا باشید و بدینوسیله از شما دعوت می شود در بخش نویسندگی سایت ما رو غنی تر فرمایید

همینطور به سروران عزیزی که با نام مستعار سراب و Aty و پسرک تنها که مشخصاً از اهالی خودمون هستن و اظهار ارادت نمودن عرض سلام و ادب داریم و در صورت صلاحدید با معرفی خودشون ، ضمن اینکه قوت قلبی ما را سبب می شوند  ، امکان و شرایط نویسندگی در سایت را احراز نموده و به قول مهدی پازل بر و بچه های راه آهنی رو تکمیل کنیم.

 

 

نظر دوستان :


رضا طاهری فر 15 تير 1391 گفته :

سلام به تمام بجه های دیروز و امروز راه آهن کاشان امیدوارم هر جا که هستند سلامت و موفق باشند روزهای با هم بودن و خاطرات گذشته یادش بخیر ارادتمند همه رضا طاهری فر

 

 

سراب 11 آبان  1391  گفته :

بابا بچه های راهن باکلاس شدن وبلاگ مینویسن حرکت قشنگیه اما ای کاش وبلاگتون خاص نباشه اگه میشه تمام راهن و بچه های قدیمشو یاد کنین راه اهن قد دنیا پر از خاطرست من بازم برمیگردم....................فعلا................ .:

 

 

aty   آ15آبان 1391 گفته :

سلام من خیلی خوشحال شدم که تصاویر شمارودیدم امیدوارم که این سایت همیشه برقرارباشد

 

 

 

 

 

جابر مسعودخوی 19 آذر 1391 گفته :

سلام.از اقای صمیدیان ممنونم از وبلاگ که درست کردی };-

 

 

 مجید واقفی  03 دی 1391    گفته :
دلم برا همتونتنگ شده ولی چی بگم از جبر روزگار 

 

 

 ناهيد در مطلب "نحوه نظر دهی و ارسال پیام به این وبلاگ "گفته :
سلام خسته نباشي شنبه 18 آذر 1391 | 23:18

 

 

 

علی داودی در مطلب "دکتر منوچهر جعفریان "گفته :
باعث مباهات وافتخاراست به داشتن افرادی مانندجنابعالی.من از مطالب ارزنده تان حظ کردم وانرا برای انان که دوستشان دارم ارسال کردم

پاسخ : مرسی از نظرتون

شنبه 27 آبان 1391

 

 

مجید واقفی در مطلب "عکس جدید راه آهن کاشان "گفته :
سلام
 ما هم یکساله از راه اهن رفتیم
بیا یه سری به ما بزن استقلالی بی معرفت.
 چهارشنبه 03 آبان 1391

 

 

نازی در مطلب "دانشجوها در شرایط مختلف "گفته :
Havijori payam dadam
Aslan matalebo nakhondam سه شنبه 04 مهر 1391

 

حامد شعيانزاده در مطلب "صافکار نمونه شهر!! "گفته :
سلام آقاي صمديان
واقعاً از مطلب ارساليتون لذت بردم.راستي 2 هفته اي است كه از شما خبري نيست.ما كه هميشه به يادت هستيم. پنجشنبه 16 شهریور 1391

 

 

حامد شعيانزاده در مطلب "تحمل سختی "گفته :
سلام
از ويلاگ زيبايت ديدن كردم.باور كن حيرت زده شدم.خيلي خوب بود .موفق باشي

پنجشنبه 26 مرداد 1391 | 2:54

 

 

ایی در مطلب "شب های احیا "گفته :
خیلی حال دادی جمعه 20 مرداد 1391

 

 

 

جواد در مطلب "ایستگاه شادی "گفته :
سلام جالب بود شنبه 27 خرداد 1391

 


 

 

 

مهلا در مطلب "عکسهای ناب ناب کمیاب از کاشان قدیم (هولتسر آلمانی) " گفته :

 



 

 

 

 

 

سعید در مطلب "حسین " گفته :
نویسنده محترم :
اول اینکه امام حسین نه تنها مظلوم نبود بلکه بخاطر اینکه مورد ظلم و ذلت کسی قرار نگیره با ظلم و ظالم جنگید و بالاخره جان با ارزشش رو تقدیم حق باریتعالی نمود و بجای اینکه یاد نحوه کشته شدن اون پیشوا باشیم بهتره که فکر خودمون باشیم که به خاطر پول و جایگاه شغلی و خلاصه امور دنیاییمون خدای نکرده پشت به هدف و پیام و درس اون بزرگوارا نکنیم و فقط وقتمون را صرف دوستداشتن نکنیم بلکه رهرو آن در امور روزمره مان باشیم.
دوم اینکه ، اونجا رو نمی دونم ولی متأسفانه بعضی از مداحای اینجا خوب مردمو سرکیسه کردن ! مردمه بدبخت و نادونو تشویق می کنن برا امام حسین(ع) مراسم بگیرن تا خودشون به یه نون ونوایی برسن . بخاطر همینم اینجا هر روز امام حسین (ع) می کشن و ختم می گیرن و سوم می گیرن و هفت و اربعین و .... تا آخر سال گیرشون هستیم
الحمدلله وضع همشونم توپه و خوب دارن به مردم فخر می فروشن !!!





سحر در مطلب "به « فرصت » خوش آمدید " گفته :
سلام ایام عزاداری سالار شهیدان و تسلیت عرض میکنم.التماس دعا دارم.

.


مجید در مطلب "خوش آمدید " گفته :
سلام ... وبلاگ زیبایی داری .. به وبلاگ ما هم سر بزن .. بچه های بادرود هستیم ... جدیدترین عکسهای جشنواره انار بادرود رو گذاشتیم و از شما کاشونی های عزیز دعوت می کنیم حتما جشنواره بیایید بادرود



محمد حسین در مطلب "عکس های جدید گردهمایی فیسبوکی خزها در پارک پردیسان " گفته :
باعرض سلام خدمت تمام بروبچه تختی
از این بچه تختی تشکر که برام پیغام گذاشتن اما فقط یه سوال از این عزیز میشه بگید کجای حرف هام به عقای طالبان شبیهه؟ البته قبلش بفرمایید تفکرات و عقاید طالبان چیه؟


رویا در مطلب "شما چی می گین؟ " گفته :
حرفات مف نیست اگه واقعا گوشی برای شنفتن باشه .
به نظر من تو این اوضاعی که هست انسان بودن خیلی سخته


ghooomboool در مطلب "عکس های جدید گردهمایی فیسبوکی خزها در پارک پردیسان " گفته :
ye aghli nasibe shoma beshe ye kiseh pouli ham nasibe ma . deletoun khosheva. maskhareha


شهاب T در مطلب "عکس های جدید گردهمایی فیسبوکی خزها در پارک پردیسان " گفته :
وب باحالی داری ملوس


زهرا در مطلب "عکس های جدید گردهمایی فیسبوکی خزها در پارک پردیسان " گفته :
باحال بود. عشق من k





بچه محل تختی! در مطلب "عکس های جدید گردهمایی فیسبوکی خزها در پارک پردیسان " گفته :
من زیاد اهل اینترنت مینترنت نیستم .
همینجوری این وبسایتو باز کردم تا خزها رو ببینم . متفاوت بود . یه چیزی که تو این وبسایت نظرم را جلب کرد بخش نظرهای این پست بود . نظر ممدحسین خیلی جالبه.افکارش یه چیزی تومایه های اعتقادای طالبان است ولی از نوع شیعه اش!!!!! همه باید بمیرن فقط ما باشیم .


محمد حسین در مطلب "عکس های جدید گردهمایی فیسبوکی خزها در پارک پردیسان " گفته :
با سلام ومعذرت از ضیق وقت برای پاسخ گویی سریعتر به پیامتان خلاصه ممنونم که باب بحثی باز شد ومطالبی ذکر.
اما جنابی که اسم شریفتان را نمی دانم من نه تنها با بحث دینی و اعتقادی مخالف نیستم بلکه خودم از طرفداران طرح این مباحث در وبم اما اشکال من به مخلوط کردن مسایل سیاسی و اجتماعی با مسایل دینی است آن هم از طرف دو نفری که اطلاعات کافی دینی نداشته و برداشت های خودشان را به اسم دین مبین جا میزنند اشکالاتی که گفته بودم به نحو موردی خدمتتان عرض می کنم. اگر نظر بنده را بخواهید شما اصلا در مورد کلامتان فکر نمی کنید و هر آنچه به ذهنتان میاید روی کاغذتان می نویسید نمی دانید که کلمات حساسند و دارای بار اگر خدای ناکرده کسی از کلمات بی دقت شما ذره ای از حق منحرف شود چگونه جواب صاحب حق (خدا)را خواهید داد؟یا مطلبی ننویسید یا اگر نوشتید دقیق و متقن بنویسید.اما اشکالاتی ه به نظر من میاد:
1. کشاندن اذهان به بحث دینی کشاندن به انحراف نیست که شما از آن تعبیر به انحراف کرده اید.
2. اگر خودتان نفرموده بودید که یهودی و صهیونیست نیستید من از پیامتان برداشت می کردم که با یک یهودی صهیونیست متعصب در حال مذاکره ام اما لو سلمنا(اگر بپذیریم) که شما یهودی نباشید باید عرض کنم یهودیت ویا اسرائیلی بودن فقط به داشتن شناسنامه رژیم اشغال گر قدس نیست ویا رفتن به کنیسه. دفاعی که شما از اسرائیل و یهودیان می کردید نشان از نفوذ عقاید تحریف شده ی این قوم در ذهنتان دارد در حالی که به فرموده ی قرآن دشمن ترین اقوام نسبت به مسلمانان قوم یهودند. شما چه جوری می خواهید دفاع از اسرائیل را با اسلام جمع کنید من نمی دانم؟ اصلا چه جور میشود به این قوم اعتماد کرد که با زهم به فرموده قرآن اگر به قوم مسیحی مقداری پول داده شود به عنوان امانت موقع طلب به راحتی آن را بر می گردانند اما به قوم یهود اگر پول ناچیزی داده شود به سختی ادای امانت می کنند.زحمت بکشید هم شما و هم مابقی دوستان خواننده،به قرآن مراجعه کنید.
3. خود صاحب حقیقت فرموده حقیقت جز در اسلام نیست«ان دین عند الله الاسلام»
پس طرفدار حقیقت باید طرفدار این دین باشد مگر آنکه خداوند را قبول نکند و حرفش را نپذیرد که شما از آن دسته نیستید و ما آن فرد را رهجوی حقیقت نمی دانیم.
4. البته پر واضح است که پذیرفتن دین ربطی به ذهن منعطف و عاری از محدودیت ندارد. ذهن منعطف و غیر محدود آن ذهنی است که برای حرف دلیل می خواهد و اگر دلیل منطقی بود حرف را با جان و دل می پذیرد.
5. طلب هدایت که خداوند هم خواستار آن برای بندگانش هست راه دارد که آن صراط مستقیم است و راه آن رجوع به قرآن است که کتاب صامت است و رجوع به اهل بیت عصمت و طهارت که قرآن ناطقند. شماکه طالب هدایتید بنگرید ببینید عقایدتان چقدر با عقاید این معصومین همخوانی دارد.(سنگ محکند و ترازو)
6. البته که این بحث قدمت تاریخی دارد اما ما نه ستیزه جوییم نه جنگ طلب. اگر منظور جناب عالی از پیروان نفاق و جدایی ما و هم فکرانم و از پیروان وحدت خودتان و هم فکرانتان باشید باید عرض کنم که این تهمت به ماست و دروغ. اما ما وحدت را به قیمت اینکه شما مسلمانان هر چه اعتقاد دارید را بریزید سطل آشغال و طرفدار عقاید ما شوید تا باهم وحدت داشته باشیم را وحدت نمی دانیم. این خفت است و ذلت و عبد شدن برای کسانی که خود عبد خداوند نیستند. اگر این معنای وحدت است ما اصلا طرفدار وحدت نیستیم به هیچ وجه.
7. دم زدن از اسرائیل به نظر شما تایید آن نیست ؟
8. شما حرفتان را عوض کرده اید چون در پست قبلی ویژگی های نام و منطقه ای اسرائیل را دلیل بر پاکی این رژیم شمردید اما حال به فرض اینکه حرف این سریتان صحیح باشد خودتان پذیرفته اید آنان به ظاهر سنگ معنویت را به سینه می زنند در واقع امر چنین نیست.
9. استفاده از هرابزاری برای نزدیک تر شدن به اسرائیل کار نا صحیحی است اگر شما بپذیرید که اسرائیل دشمن ماست پر واضح است که نزدیک شدن به دشمن بسیار خطرناک است آسیب پذیری شما را بالاتر می برد. آدم وقتی به دشمنش نزدیک میشود که بخواهد عملیات کند و بتواند عملیات کند تا دشمن را ازبین ببرد والا نزدیک شدن همانا قتل عام شدن همانا.
10. همان پیامبری که در کتاب آسمانی اش قرآن آمده«لا اکراه فی دین»همان پیامبر لشکر کشیدند به قلعه های خیبر یهودیان این دو را چه طور باهم جمع می فرمایید؟
11. جناب از قرآن نمیشود آنچه که ما دوست داریم برداشت کرد و بعد هم آن را تحریف نمود لطف بفرمایید اندکی علم تفسیر قرآنتان را بالا تر ببرید بعدا شروع به تفسیر قرآن کنید تا به انحراف نیفتید.
12. متن بنده را دوباره بخوانید تا بدانید من اثبات این گناه ها را برای این انبیای الهی نکردم.اگر کسی(مسلمانی)قائل به صدور این گناها از این انبیاء الهی باشد به حکم اسلام مرتد شده و مهدورودم است و خونش حلال. جناب مراقب باشید برای به کرسی نشاندن حرفتان از اسلام خارج نشوید. فکر نمی کنید نیاز است اطلاعات دینتان را به یک عالم دینی عرضه کنید تا بدانید کدامش درست است و کدامش غلط و کدامش از مطالعه کتب صحیحه حاصل شده و کدامیک ضاله است؟
13. جناب بنده که از الفاظ قشنگ و صحیح شما مثل باور به رحمانیت و توابیت خداوند که خام نمی شوم این الفاظ سر جایشان قشنگند نه جایی که برای پوشاندن عیوب کلام استفاده شده باشند شما حرف صحیح بفرمایید حتی اگر درونش این الفاظ صحیح و قشنگ نباشد.
14. مگر ما که خودمان را شجاعانه به دین اشرف خلایق خدا نسبت می دهیم خود را بری از گناه دانستیم که شما در رد بر این مطلب بر ما اشکال می کنید اعتقاد و انتساب به یک مطلب فرق دارد با عمل به احکام آن دین مانند اینکه شما بگویید چون من از چراق قرمز عبور می کنم پس گواهینامه نمی گیرم
15. ظلم و عصیان در هر جامه ای باشد مذموم است چه در مدعیان ادیان و چه در غیرآنها. اما مطلب آن است پذیرفتن ظلم و جور ویا نپذیرفتن از ناحیه ملت یک بحث است و اینکه اگر حاکمان مردم را مجبور به پذیرفتن کردند بحثی دیگر الان در فلسطین هیچ فلسطینی نمی خواهد منزلش را ترک کند اما بلدوزر های رژیم غاصب قدس آنان را مجبور بر ترک منازلشان می کند.
16. جناب من واقعا نسبت طرز حرف زدن شما معترضم گفته اید دنیا جای لذت بردن نیست خیر این حرفتان غلط است غلط است و غلط است
مگر مردم برده اند که چه فرعون مصری باشند و چه اولیای الهی در مشقت باشند. خداوند برای تمام مردم لذت آفریده است و قدرت درک این لذات را با این تفاوت که او فرموده عباد من لذات طریقی دارد اگر از طریقش بروید مورد محبت من خواهید بود وثواب خواهید برد و اگر خارج از مسیر بروید مورد عقاب خواهید بود کدام آدم عاقلی است که بگوید عمل ازدواج لذت ندارد؟ و خدا وسایل این لذت را در طرفین زن و مرد قرار داده است حال اگر مرد با زن خود که حلال اوست این کارا کرد مورد ثواب است و لذت نیز برده اما اگر با نامحرم این کار را کرد درست است که بازهم لذت برده اما عقوبت خداوند را نیز جلب کرده. چه جور اثبات می کنید دنیا جای لذت بردن نیست؟ تمامی عباد الله از اعمال نیکشان لذت برده اند پس شما چه می فرمایید؟
17. بله یاد خدا سبب آرامش است اما این آرامش منافاتی با زندگی توام با قیام و جهاد ندارد شما در متن قبلیتان آرامش را در مقابل اظهار دوست داشتن من در مورد قیام آوردید گفتید که بهتر است به جای قیام زندگی توام با آرامش را در پیش بگیرید. حال میگویید زندگیتان با یاد خداوند باشد تا آرامش داشته باشید بازهم فکر می کنم حرفتان عوض شد و برای فرار از پذیرفتن حرف منطقی حرف را عوض کردید.
18. از باب تذکر عرض می کنم اطلاق صحیح است نه اتلاق
19. امیدوارم منظورتان از به ظاهر مسلمین من و امثال من نباشد که اگر واقعا من به ظاهر مسلمان باشم خدا مرا ببخشد
20. من هم امیدوارم که لیاقت دوستی با خداوند را داشته باشم

جناب مذهب جعفری عین مذهب امامیه اثنی عشری ایست نه شعبه ای از آن به مذهب جعفری اسم دیگری نیز اطلاق می شود به نام امامیه اثنی عشری و یا شیعه
اینکه احکام فرقه ای از فرقه ای گرفته شده باشد دلیلی برای اینکه این فرقه جزء فرقه های اصلی آن مذهب باشد نیست وهابیت از حنبلی نشات گرفته اما جزء فرق اهل تسنن نیست فرق اهل تسنن چهار گروه است.
به امید روزی که چیزی جز اسلام در عالم نشنویم وبه ظهور حضرت دلبر.


more در مطلب "لباس هاي كثيف " گفته :
به قول سهراب ؛
چشمها را باید شست . جور دیگر باید دید.


more در مطلب "عاشقانه ترین داستان " گفته :
به نیکمرامانی چون پیرمرد قصه درود ، که دوست داشتن و عشق ورزیدن برایشان بی انتهاست.




محمد حسین در مطلب "عکس های جدید گردهمایی فیسبوکی خزها در پارک پردیسان " گفته :
با سلام خدمتتان در متن شما ایراذاتی هست که تا مدتی کوتاه حال وفرصت پاسخ دهی به آن را ندارم انشالله سر فرصت جواب خواهم داد


more در مطلب "عکس های جدید گردهمایی فیسبوکی خزها در پارک پردیسان " گفته :
ضمن تشکر از اظهارنظر آقای محمدحسین (در مطلب مربوط به خزها ) لازم دانستم در مورد نظر قبلی خودم توضیحاتی عرض نمایم
من پیش خودم گمان می کردم یه کمی نویسندگی بلدم ولی با توجه به نظر اخیر آقای محمدحسین ،متوجه شدم که هیچ چیز از نویسندگی

نمی دانم و هیچی بلد نیستم. چون در نوشتارم نتوانستم منظور خودم را برای کاربران عزیز وب ایراد کنم و از این بابت از خودم

متأسفم.
به قول آقای محمد حسین بنده که متوجه نظر ایشان در پست ارسالی مربوط به خزها نشدم و ناخواسته باب اعتقادی دینی باز شد عرض کنم که از

این بابت معذرت می خواهم. البته من هم قصد دخول به چنین مبحثی نداشتم ولی با مرور به نوشتار ناقصم متأسفانه شاید چنین بازتابی

را داشته که عزیزی همچون آقای محمدحسین ، نظر بنده را آمرانه و پدرانه برداشت نمایند که در اینجا بر من واجب شد که اگر چنین پنداشته

شده است ابتدا از آقای محمدحسین و بعد از کلیه عزیزانی که موجبات انحراف اذهانشان گردیده عذر خواسته و برای رفع شبهه و

روشنگری توضیحاتی بنویسم.
من نه اسراییلی ام ، نه یهودی و نه متعصب بر هر قومیت . اعتقاداتم عاری از هر گونه محدودیت دینی است و سعی می کنم همیشه

منعطف وتسلیم حقیقت و راستی باشم و هیچگاه به دانش خویش تکیه نخواهم کرد وبرای بیشتر دانستن و فرقان از پروردگار خویش

طلب هدایت دارم و در این راستا جهد و کوشش خواهم کرد .

بحث و اظهار نظر در مورد ادیان و نژاد و قومیتها و اعتقادات بیگانگان ،

چیزی نیست که صحبت امروز و دیروز باشد . این مقوله ایست که در سالیان کهن و پیشین نیز موجب تنشها ،ستیزها ، جداییها و

کشتارهایی گردیده است.
وهمواره در این ایام کسانی بوده اند و خواهند بود که از نفاق و جدایی و دشمنی بیزارند و در اندیشه تقریب و وحدت و مهرورزی و

یکدلی باشند.
من اگر از اسراییل دم زدم و آن را توصیف کردم ، هدفی جز این نداشتم که عرض کنم انان نیز به ظاهر و شعار سنگ معنویت و

دینداری را به سینه می زنند و با ابزار و شعارهای مقدس منافع قوم خویش را خواستارند ، نه اینکه چون اسمی زیبا را یدک می کشند

پس پاک و مبرا خواهند بود.
نیت من فقط استفاده از ابزار و هر وسیله برای نزدیک شدن و تفاهم است که می توان با تحمل سلایق و عقاید دیگران یک محیط محترم

و مودب ایجاد شود که خود موجبات رقم خوردن یک چارچوب و قانون را رقم خواهد زد. واگر از دین و قومیت خاصی سخن به میان

آمد نه نشان بر تأیید و نه نشان بر رد آن قوم است .
فرموده آزادمرد تاریخ ، معلم آزادگان ،امام حسین (ع)، مبنی بر اهمیت آزادگی و انسانیت نسبت به دینداری ، همان اشاره به آیات

صریحی از قرآن مبین نظیر لا اکراه فی الدین ... ، واعتصموا بحبل الله... ، ان الذین امنوا و هادوا و نصاری.... ، می باشد.
نمی خواهم دوباره وارد اینگونه مباحث شوم ولی چون در نظر مندرج اقای محمد حسین پیرو نظر بنده در مورد دو پیامبر (یعقوب وداوود) سخن به میان آمد مجبورم که عرض کنم از آنجا که پروردگارِ بسیار بخشنده با وجود چنین ارتکاب خطا از این بزرگواران،در نهایت ازآنان به نیکی یاد می کند، متوجه می شوم که یقیناً آن دو به توابیت و رحمانیت خالق خویش ایمان داشته و از او طلب مغفرت نموده اند که مطمئناً مغفرت آنان مورد تأیید و ترحم پروردگارِ هستی بخش قرار گرفته است که با نیکی از آنان یاد می شود و من نیز مجابم به نیکی از آنان یاد کنم . حتی من سعی می کنم در زمان خویش هم اگر خطا یا گناهی از کسی در برابر چشمانم نیز سر بزند ، هیچگاه به دیده رد و منحوس بدو ننگرم، بلکه با نیک پنداری به طلب مغفرت او در خلوتگاه بیاندیشم که شاید اگرخداوند تواب و رحیم اورا بخشید، بیهوده از من پلید پنداری باقی نماند.
من به خودم اجازه نمی دهم که خویش را به امت یا پیامبری و بالعکس نسبت دهم و با یدک کشیدن نام آنان و از خود دانستن انان، خودم را از نافرمانی خداوند بری بدانم چون به آیه شریفه :لاتزرو وازر... واقفم و مطمئنم همانگونه که نوح نتوانست فرزند خویش را از ضلالت و پلیدی و عذاب خداوند رها سازد من نیز با محبت و یدک کشیدن نام دین و مذهبی ، رضایت پرورگار را حاصل نخواهم کرد
اگر به وضعیت کنونی ایران اشاره شد ، این نیست که جایگاه ایران را با دیگر کشورها در تظلم و ستمگری مقایسه کنم بلکه منظورم این بود که در هرجا حتی با یدک کشیدن نامها و شعارهای دینی می توان ظلم و ستم را مشاهده کرد که هیچگاه نمی توان آن را متوجه حاکمان آن جوامع کرد بلکه به تحقیق ، یقین خواهد شد که این تظلم و ستمگری منشأیی از خود ملت دارد.


-در مورد زندگی توأم با آرامش در دنیا نیز همانگونه که در مطلب «صافکار نمونه شهر» که در همین وب درج شده است ،معتقدم دنیا جای خوشگذرانی و لذت نیست. همانطور که فراعنه با آن همه دارایی وتوانایی، از ترس حفظ جان خویش حتی به فرزندان و خانواده خویش مشکوک و مظنون بودند ،پس مطمئناً نه تنها لذتی از لحظه های خویش نبرده بلکه همیشه ایام را در بیم و هراس به سر برده اند. در مقابل نیز با مرور زندگی مردان خدا هم متوجه می شویم که آنان هم از لحظه های دنیایشان جز مشقت و نامهربانی، لذتی نصیب نگردیده ولی آنچه آن والاترین ها را ازپست ترینها متمایز می نماید نیّات آنان است فراعنه نیتی جز خودخواهی و دنیاطلبی- و انبیا و

اوصیا هدفی جز بندگی و خشنودی پروردگارشان را نداشته اند که البته این مصایب و ناملایمتی و جهد و کوشش و صبوری برآنان، با یاد خدا به آرامش مبدل می گردد.

الا بذکرالله تطمئن القلوب . منظور من از آرامش این آرامش است.

با توجه به اینکه در سطر فوق صحبت جهد شد و این موضوع نیز در فرمایشات آقای محمد حسین البته بانام جهاد ایراد شد ، لازم دانستم که از تبلیغات خصمانه و مغرضانه حکومتهای غربی در مورد جهاد در اسلام که سعی بر آن دارند این فریضه را همردیف جنگ و ستیز و ترور در بین جهانیان منتشر کنند ، مطلبی عرض نمایم؛ جهاد قبل از فرمان جنگ ، به جهد و کوششی یا همان تلاشی اتلاق می شود که از هرطریق در راستای اجرای فرمان و احکام الهی صورت پذیرد ، نظیر کوشیدن و سختی کشیدن برای پا گذاشتن بر خودخواهی و غرور ، نظیر تلاش برای احقاق حقیقتی ولو آنکه با بروز آن حقیقت به جایگاه و شخصیت شما آسیب و خسرانی وارد شود. نیک کرداری ونیک گفتاری وکمک به همنوعان حتی در حد از خودگذشتگی و ایثار و تبلیغ نیکی با وجود داشتن هزینه ها و مصایبش ، صورت می گیرد. جهاد صرفاً به جنگ و ستیز با بیگانگان نیست بلکه سرانجام برخورد با آنانی است که برای که آگاهانه برای خداوند متعال شریک و در کفر خویش پایدارند ، می باشد.البته متأسفانه بعضی از به ظاهرمسلمین با کج روی و افراط خویش ، جهاد را فقط به شمشیر و سلاحش می شناسند که این دیدگاه ، بیش از پیش اهداف دشمنان متعصب اسلام را رقم خواهد زد و مانع جذب اذهان عالمیان و سوق به آیین پاکش می شود .
.
و در اخر از اینکه آقای محمد حسین مرا به دوستی نپذیرفتند به حال خودم متأسفم، امیدوارم لیاقت دوستی با شما گرامی را بدستم آورم

.دوستت دارم





ضمناً یاددآور می شوم همانطور که مکتب جعفری(که منسوب است به حضرت امام جعفر صادق(ع) ) شعبه ای از شاخه امامیه اثنی عشر در مذهب شیعه است ، وهابیت یا وهابیگری نیز از فرقه حنبلی یکی از فرق چهارگانه مذهب سنی ها یا اهل تسنن نشأت میگیرد .

.به امید روزی که از خصومت و گمراهی حرفی نشنویم ،

دعاگوی شما هستم

 



 

 

محمد حسین در مطلب "عکس های جدید گردهمایی فیسبوکی خزها در پارک پردیسان " گفته :

سلام
از شما بسیار ممنونم که برایم ارزش قائل شده پیغامی در جواب به پیام من گذاشتید اما به نظر من برای فرد فهیم ومطلع و دقیقی مثل شما بسیار عیب است که کلامی بگویید که درونش چندین ایراد باشد این ایرادات اگر برطرف می شد ارزش کلام شما و خود شما در نظر حداقل من بسیار بلاتر میرفت از باب تذکر این ایرادات را عرض می کنم:
جملات پیامتان را دوباره ذکر می کنم تا فراموشمان نشود:

پس خواهد توانست به منِ نوعی نیز قدرت و عزت عطا فرماید که باعث بهت جهانیان شود

1. بهت جهانیان برای من اصلا ارزش نیست بلکه این که کار درستی که مورد رضای خدا باشد ارزش است حتی اگر بهت جهانیان را بر نینگیزاند

ولی آنچه مرا از نظر ارسالی شما نومید کرد جهان بینی تان نسبت به اسراییل است.

2. ما نسبت به اسرائیل اصلا جهان بینی نداریم یعنی در جهان بینیمان چیزی به نام اسرائیل نمی شناشیم اصلاح بفرمایید رژیم اشغل گر قدس

از نظر ادیان الهی همه انسانها با هم برابرند و هیچ نژادی بر دیگری برتر نیست. ناعدالتی و پایمال کردن حقوق دیگران و تجاوز و دروغ و دورویی نیز در همه اقوام و ملل و حتی امم وجود دارد. مختص به اسراییلیان نیست .

3. شما می فرمایید از نظر ادیان الهی همه انسانها باهم برابرند وهیچ نژادی بر دیگری برتر نیست. سوال شما چند دین الهی را بررسی کرده اید که می گویید ادیان الهی؟
به فرض اینکه حرف شما صحیح باشد و همه ادیان الهی باهم برابر باشند آیا کشت و کشتار فلسطینیان در هر روز و جنگ های متعدد مانند جنگ 22 روزه غزه و 33 روزه لبنان نشان از برابری انسان ها می دهد؟ این چه برابری ای است؟ اصلا کی به این رژیم جعلی اجازه داده است جنگ راه بیندازد؟

4. شما گفتید ناعدالتی و پایمال کردن حقوق دیگران دروغ و درویی در همه اقوام و ملل وجود دارد. شما چند ملت و اقوام را بررسی کرده اید که حکم به وجود این موارد در همه اقوام و ملل می کنید در ضمن این موارد در هر قومی باشد مذموم وناپسن است چه در قوم مسیحی وچه در رژیم اشغال گر قدس.
البته خود شما هم پذیرفته اید که رژیم اشغاگر قدس دارای این صفات مذموم است(حرف خودتان است).

آنچه از کتب الهی و دینی شنیده ایم چیزی جز به نیکی و مهرورزی و وحدت دعوت کردن انبیا در رسالتشان نیست که پاکی آنان بر ما روشن است .

5. گفتید آنچه شنیده ایم قطعا شما میدانید ضرب المثل معروف را که شنیدن کی بود مانند دیدن ای کاش جای شنیدن، کتب الهی را می دیدید ومطالعه می کردید نه اکتفا به شنیدن. چرا که آن کسی که برای شما گفته می تواند اشتباه گفته باشد اگر بنا به وحدت است پس چرا با مسلمانان فلسطین می جنگند.

6. نیکی و مهرورزی داخل در دعوت انبیاء هست اما نه نیکی و مهرورزی ای که من و شما ممکن است دوست داشته باشیم یا بدمان بیاید

معنی لغوی «اسراییل» ،«بنده گی خداوند» است کسی که در بند و تسلیم حکم خداوند است .

7. پاکی انبیاء برای ما روشن است اما برای قوم یهود نمی دانم زیرا پیامبر ایشان حضرت یعقوب (ع) با خداوند کشتی گرفته و خدا را زمین زده است ویا حضرت داود (ع) ایشان زنا (سکس) انجام می دهد.
اما پیامبران ما از خطا و نسیان وسهو و اشتباه پاکند و مبرا

شما بهتر می دانید اسراییل لقب حضرت یعقوب نبی از پیامبران ستوده شده ازجانب پروردگار هستی است.

8. اولا اینکه معنای لغوی اسراءیل چیست؟ من نمی دانم زیرا سواد لغت ندارم اما به فرض اینکه معنای اسراءیل بندگی خداوند باشد
سوال: پس اگر اسم کسی سیاوش بود و چون معنای سیاوش یعنی بد بخت پس آن فردی که اسمش سیاوش است یعنی بدبخت است؟

9. اسرائیل لقب حضرت یعقوب(ع) به معنای بندگی خداست نه اسرائیل اسم جعلی که برای رژیم اشغال گر قدس گذاشته اند.

سفیدی پرچمش به نشانه صلح طلبی و سازش است و ستاره میانش نشان ستاره داوودی حضرت داوود است.

10. آقا سفیدی پرچم نشانه ی صلح است و سازش اینها که فیلم است و خاطرات، و اگر جسارت نمی شود چرت وپرت. صلح و سازش را اعمال کشور ها و اقوام و گروهها تعیین می کند نه رنگ پرچم ها.
رنگ پرچم ایران هم سفید است و ایران دشمن رژیم اشغال گر قدس است چه جوری می شود دو طرف دشمنی هر دو اهل سازش و صلح باشند وباز باهم دشمن باشند.

حالا نتیجه می گیریم که پیدایش و گردهم آمدن اسراییلیان در این نطقه مقدس هیچ انگیزه ای جر معنویت و تدینشان نیست .
11. منکه باچند بار خواندن مطلب شما نفهمیدم که چه جوری از رنگ سفید پرچم و ستاره ی وسط پرچم این رژیم جعلی نتیجه گرفتید که گرد هم آمدن آنها در این نقطه مقدس هیچ انگیزه ای جز معنویت ندارد بعدهم برای همه ی صاحبان فکر واضح است که معنویت با خون وخونریزی و غصب آدم کشی جمع نمی شود پس چه جور این رژیم که برای معنویت در این مکان جمع شده اند (البته طبق ادعای شما) میتوانند به زور از آن ور دنیا بیایند این مکان را به زور برای معنویت انتخاب کنند.

اسراییل نیز همچون کشور واتیکان که بر پایه و اساس و اهداف دینی و مذهبی (کاتولیک در مسیحیت) بر پایه اعتقادات دینی معنوی یهودیت بنا شده .
12. اگر اسرائیل بنابر اعتقادات دینی معنوی تشکیل شده باشد (بازهم بنا بر ادعای شما)پس قتل و خونریزی و جنگ با لبنان وفلسطین جزء اعتقادات اسرائیلیان است؟

این نیز همچون حکومت جمهوری اسلامی ایران برگرفنه از عقایدشیعی و حکومت طالبان که برگرفته از عقاید تسنن است البته از نوع افراطی و تندروانه ، می باشد.

13. جناب من به عنوان شیعه معترضم که حکومت شیعی مارا که بر اساس دموکراسی تشکیل شده است را در کناریک گروه تروریست به نام طالبان قرار داده اید.
شما که اهل مطالعه هستید باید بهتر بدانید که طالبان اهل تسنن نیستنه بلکه وهابی اند و وهابیت جزء فرق اهل تسنن نیست و داخل کردن وهابیت در اهل تسنن اشاره به بی اطلاعی گوینده دارد.

بسیار مشخص است آنچه شما از اسراییل می دانید اظهارات یک جانبه و مغرضانه و یکسونگرانه ای است یعنی جسارتاً عرض می کنم شاید شما در //////////////////////////////////????////////////////////////////////////?????????????????????////////////??/////??????????????????!!!

14. شما چه جور این توانایی را دارید که از چند خط من که اصلا بچثی در مورد اسرائیل نبود توانستید بفهمید اظهارات من یک جانبه است ویک سو گرایانه. و چه جوری منابع اظهارات مرا فهمیدید؟ بگویید ما هم یاد بگیریم.
15. اگر من به حرف شما عقاید ضد اسرائیلی ام را از رادی/ ?????????????/////// آورده ام برای به دست آوردن عقایدی به نفع اسرائیل نیز هم باید به رادیو و تلویزیون یهودی ویل مسیحی روی بیاورم چه جوری است که به رادیو و تلویزیون ایران نمی شود اعتماد کرد اما به رادیو تلویزیون خارجی و مسیحی و یهودی و صهیونیستی می توان اعتماد کرد؟
16. البته آقای محترم شما بهتر می دانید که برنامه ????????? مناسب سن من نیست. و متاسفانه من اصلا وقت تلویزیون نگاه کردن ندارم

بهتر است یک نگاهی به اطراف خودمون ( اگر در ایران به سر می بری) بیاندازید آنگاه متوجه خواهی شد در یک کشور مدعی اسلام حتی یک مسلمان هم یافت نخواهی کرد یا نه ؟ ، به هرجا نظر بیاندازید جز دروغ و فساد و فحشا پشت نقابهای ریا ،چیزی نخواهی یافت.

17. البته اینکه در جامعه ایران ایران چه می گذرد نه مورد بچث من بوده است نه الان من وشما اطلاعات کافی در مورد وضع موجود داریم البته من خودم در مورد آنچه در ایران می گذرد اعتراضات و انتقاداتی دارم اما الان حرف چیز دیگری بوده و هست الان که در مورد ایران حرف نمیزنیم

18. البته من قبول ندارم که به هر جا نظر بیفکنی جز دروغ و فساد و فحشا (به قول شما) نخواهم دید نه در بعضی از جاها این مسایل هست اما نه در همه جا

پس قبل از مبارزه با غده اسراییل(به قول حضرتعالی) ، چراغ منزل خویش را روا داریم . از همین ایران شروع کنیم و ریشه ظلم ستمکاری را برکنیم . نیاز ایران به پاکسازی بیش از هرجای دیگر است.

19. البته اگر دروغ و ریا فحشا را در ایران غده ای بنامیم که چهره ایران را زشت کرده است اما در پیکره ی این جهان هستی غده ای سرطانی هست که اگر آن را از بین نبریم جهان را از پا در خواهد آورد انشالله بعد از معالجه ی این غده سرطانی سراغ غده ای که چهره ایران را زشت کرده خواهم آمد.

مگر از حقو????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
20. البته تاراج بیت المال دزدی و فساد طبق عقاید دینی ما مذموم است طبق عقاید دینی یهودی وصهیونیستی نمی دانم.

21. البته این هم پر واضح است که اگر آن غده سرطانی در دنیا را درمان شود بسیاری از این فقر وفساد و فحشاء که ناشی از اعمال تحریم های بین المللی و تبلیغات فاسد همان رژیم غاصب است درمان خواهد شد ما اول ریشه را می زنیم برگ درخت که فساد فرضی موجود در ایران است خودش درمان می شود.

مگر از ?????????????????????????????????????????بی خبری؟

22. جناب امروز حرف زدن از?????????????????????????/یگر دست آویزی نیست که ایران را باآن به سخره گرفت مگر جنگ داخلی لیبی سرکوب مردم در بحرین حمله وکشت وکشتار مردم انگلیس و آمریکا را نمی بینید ماجرای وال استریت و ...
هر نظامی حق دارد در برای حفظ جان و مال مردم از خود دفاع کند.
اگر اعتراضات قانونی می بود و کسی آنها را سرکوب می کرد حرف جناب عالی درست بود اما اعتراضات غیر قانونی را باید کنترل کرد.

بهتر است زاویه دیدتان را گاه به گاه تغییر دهید.

23. اتفاقا انسان یا نباید موضع و زاویه ی دیدی را انتخاب کند و یا اگر زاویه دیدی را از روی دلیل انتخاب کرد باید روی آن بماند. نکند شما انتظار دارید من منافق باشم؟ که امروز از این زاویه ببینم و فردا از زاویه دیگر و امروز معتقد به چیزی باشم و فردا بر عکس آن؟

لازم است با رجوع مستقیم به احکام الهی در کتب روشن بیانی چون قرآن و انجیل و تورات، راه و روش «زندگی توأم با آرامش داشتن» را دریابید و خواسته پروردگار خویش را بنده گی (به قول اع

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مهرداد در تاریخ 1392/08/26 و 22:47 دقیقه ارسال شده است

از طرف کشیک آقای سماقی-رحمان نادری -مهرداد (سال 92 اومدیم اینجا-رییس قطار )امین عباسی-مسعود جوادی-حسن کیهانی(ترشاله خور)

این نظر توسط مهدي رازقي در تاریخ 1390/12/03 و 8:35 دقیقه ارسال شده است

آقا بريد دنبال زندگيتون
هميشه بما آموختند يك دشمن خيالي در كمينه وبايد از اون حذر گرد اين ترس تمام استعدادها و عواطف عموم رو تحت الشعاع قرار داده فكر بهبود مستمر عواطف انساني تون باشيد
شکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بکوش و دانشی بیاموز و پرتوی افکن/ که فرصتی که تو را داده اند ،بی بدل است/ دل پاکیزه به کردار بد آلوده مکن/ تیرگی خواستن از نورگریزان شدن است ............................... فرصت را از دست ندهیم/ اینک/ اندک فرصتی است برای دانستن/ اندک فرصتی که تو میتوانی مرا دانایی هدیه دهی/ و من نیز تو را/ اندک فرصتی که بیشتر بدانیم/ فرصتی برای زدن تیشه بر ریشه نادانی است/ تیشه بر ریشه تاریکی/ تیشه بر ریشه ناپاکی/ فرصتی برای باهم بودن/ مهربانی و عشق ورزیدن/ زیبا نگریستن و زیبا سرودن/ فرصتی در پیش است اینک/ اندک/ فرصتی برای گذشته هایمان را دیدن/ فرصتی برای اندیشیدن/ فرصتی برای خود را دیدن و ندیدن/ فرصتی برای یک انتخاب/ فرصتی برای یافتن راستیها/ فرصتی برای ... . . . فرصت را از دست ندهیم/ لحظه ای شاد تقدیم تو باد/ نور و روشنایی نیز هم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تعمیرات پرینتر جوهر افشان
  • عکس خنده دار|عکس عاشقانه|عکس فیسبوکی
  • گیفت کارت ارزان استیم
  • محصولات سالم و طبيعي
  • هيتر کارگاهي صبا هواساز
  • فرش ماشینی 1200 شانه
  • دانلود فیلم ایرانی
  • انجام پایان نامه مدیریت
  • پایان نامه مدیریت
  • مدل مانتو
  • گيفت کارت پلی استيشن
  • انجام پايان نامه ارشد
  • خريد vps
  • خريد فيلتر شکن
  • کاریابی همدان
  • چاپ کاتالوگ و بروشور
  • خرید جم کلش رویال
  • تور دبی
  • دانلود آهنگ
  • سرور مجازی
  • آگهی تدریس خصوصی
  • اس ام اس عاشقانه
  • تصفیه آب معصومی
  • تدریس خصوصی ریاضی
  • خرنوب
  • لباس زیر زنانه
  • استخدام در تهران
  • لوازم جانبی موبایل
  • دیزل ژنراتور
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود سریال شهرزاد
  • سایت سرگرمی نالیچه
  • جوک جدید
  • دانلود آهنگ جدید
  • درمان آسان
  • دانلود آهنگ جدید
  • طرح توجیهی
  • فروشگاه اینترنتی سی دی و دی وی دی
  • داربست
  • تشریفات
  • املاک شیراز
  • نرم افزار حسابداری برای رستوران
  • نرم افزار فست فود
  • نرم افزار رستوران
  • مدل مانتو زنانه
  • مانتو بارداری
  • نــــــَــچ ، تولید کننده محصولات پلیمری،پلی استر،پلی یورتان،گچی و ستگ مصنوعی
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 755
  • کل نظرات : 242
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 66
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 1,699
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,705
  • بازدید ماه : 5,564
  • بازدید سال : 27,660
  • بازدید کلی : 674,595